Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak ująć koszty modernizacji po oddaniu biurowca do użytkowania

06 grudnia 2017 | Ekspert księgowego | Maciej Krokosiński Piotr Zając

W modelu kosztowym wydatki na adaptację części eksploatowanego już budynku powinny zostać ujęte w wartości nieruchomości inwestycyjnej i być amortyzowane przez okres ich ekonomicznej użyteczności.

- Spółka wybudowała budynek biurowy z planem jego jak najszybszej komercjalizacji oraz sprzedaży. Spółka uzyskała pozwolenie na użytkowanie budynku 1 lipca 2017 r. Od tamtego momentu poniosła dodatkowe koszty dotyczące adaptacji ostatniego piętra budynku w celu umożliwienia prowadzenia tam działalności gastronomicznej przez jedną z popularnych sieci restauracyjnych. Czynsz dla sieci gastronomicznej za m² powierzchni był ponad dwukrotnie wyższy niż któregokolwiek z najemców powierzchni biurowej w tym budynku. Koszty modernizacji i przystosowania ostatniego piętra budynku w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. wyniosą 1,5 mln zł.

Jak powyższe koszty powinny zostać ujęte w sprawozdaniu finansowym spółki sporządzonym na 31 grudnia 2017 r. oraz okresy późniejsze w przypadku, gdy:

a) spółka stosuje model wyceny nieruchomości inwestycyjnej oparty o wartość godziwą nieruchomości,

b) spółka stosuje model wyceny nieruchomości inwestycyjnej oparty o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10921

Wydanie: 10921

Spis treści
Zamów abonament